MacroNutrient Planner Excel

June 2, 2019by Robi Simonic

Po dveh neprespanih nočeh, sem končno dokončal MakroNutrient Planner – MP 2.0.

 

Na kratkem predstavitvenem filmčku je tudi videti, kako deluje.

Zadeva je zelo preprosta in hitra. Vsaj tako deluje za tistega, ki je vsaj malo poučen v osnove prehrane in planiranja.

 

Vsak kolikor toliko resen športnik in/ali trener se spopada z izzivom ustreznega planiranja prehrane za dosego športnega optimuma naj si bo to doseganje vrhunskega dosežka ali izboljšanje telesne sestave.

Planer deluje na mnogih parametrih, katere vzame v obzir pri računanju dnevnih vnosov. Zaradi tega gre za ustrezen način planiranja, ki je primernega za vsakega posamenznika posebej. Ne gre za pristop »modelčkov«, vsi enako, kot je pogosta praksa.

 

Nekateri pomebnejši parametri, ki so vključeni v planiranje:

 

Individualni parametri osebe

  • Teža
  • Višina
  • Starost
Report page

Parametri povezani z aktivnostjo:

  • Intenzivnost aktivnosti
  • Trajanje aktivnosti
  • Število treningov

 

Parametri povezani s hrano:

  • Število obrokov
  • Obroki okrog zajtrka in treningov
  • Količina beljakovin na obrok
  • Razmerje OH in B

Seveda je potrebno za planiranje s pomočjo MP neko predznanje zato priporočam knjigo Moč prehrane v športu avtorja Severina Lipovšeka, katera služi za podlago temu planerju. Znotraj katere je zapisano mnogo uporabnih in nujnih napotkov za dosego ciljev.

 

Planer je primeren za uporabo tako športnikom samim, kondicijskim kot osebnim trenerjem, ki skrbijo za načrtovanje prehrane za svoje vadeče in še komu.

 

Osebni trener Matic Pusovnik je zapisal o uporabi MP 1.0:

“Prehranska tabela mi je pri mojem delu kot osebni trener, spinning instruktor ter prehranski svetovalec v veliko pomoc. Namrec vsaka stvar se zacne pri prehrani katera je bistvo vsega, v kombinaciji s kvalitetnim in dobro planiranim treningom. Tako da je sedaj moje planiranje ter pisanje jedilnikov bistveno lazje in pa seveda hitrejše. Hvala Robert Simonič.”

 

S MP 2.0 lahko ustrezno načrtuješ makronutriente ter energetski vnos,  predvsem  pa hitro in enostavno, s čimer pridobiš na času. Izračunano si natisneš ali si pošlješ “Report” stran na telefon kot sliko, kjer so vse najnujnejše številke na enem mestu.

V drugem delu pa lahko s pomočjo MP 2.0 spremljaš vnos le-teh makronutrientov. Iz tabele živil izbereš želeno živilo in jo preneseš v tabelo na naslednji strani ter dodaš količino živila, excel potem vse skupaj preračuna kot dnevni vnos beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob tako absolutno v gramih, kot relativno v odstotkih.

Oboje je zelo enostavno.

Tabela in graf za spremljanje dnevnega vnosa

Z MP 2.0 lahko planiraš za vsakega športnika/osebo posebej glede na njegove želje in zmožnosti. Pridobivanje ali izguba telesne teže, kako hitro (koliko), glede na število treningov/aktivnosti (velja tudi za tiste, ki ne trenirajo a so aktivni), števila obrokov. Kadar planirate premalo obrokov, da bi dosegli svoje cilje (matematično, a je logično, da če ni dovolj goriva da tudi dejansko ne bo šlo skozi do želenega rezultata), tabela to poudari z rdečo barvo.

Report page, kjer je vidno neustrezno planiranje, rdeče polnilo

Po dr. Mike Israetelu (iz njegove knjige) ustrezno načrtovanje makronutrientov ter njihov vnos, predstavlja kar 30% uspeha.
Posledično pa ustrezen kaloričen vnos zagotavlja nadaljnih 50% končnega uspeha za dosego cilja, bodisi pri športnih dosežkih kot telesni sestavi. Seveda iz vidika prehranjevanja.

 

Ustrezno kalorično ravnotežje 50%
Količina in razmerje makronutrientov 30%
Ustrezno in pravočasno uživanje hrane 10%
Sestava hrane 5%
Dodatki in hidracija 5%

Po Dr. Mike Israetelu iz The renaissance diet 2.0

 

Če na hitro pogledaš lahko s tem planerjem ustvariš pogoje za do 90% uspešnejšo dosego ciljev (telesna sestava ali športni dosežek). Po drugi strani pa če kljub najboljšemu planiranju ne izvajaš vsega se vse podere kot hišica iz kart.

 

Na kratkem predstavitvenem flmčku si poglej koliko parametrov vsebuje za načrtovanje in kako deluje.

Če te MakroNutrition Planer 2.0 zanima piši na info@supertrening.si ali

pošlji sporočilo preko FB: https://www.facebook.com/SuperTrening.si/

ali preko instagrama: https://www.instagram.com/supertrening/

 

 

PS: Da takoj odgovorim na najpogojstejše vprašanje. Planer ne vsebuje načrtovanja jedilnikov! To  načrtujejo ustrezno kvalificirane in izobražene osebe.

 

PS2: Nisem strokovnjak za prehrano, samo excel sem naredil na podlagi dobre literature.

Robi Simonic